Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Addiction is often thought about in terms of cause, be that brain chemistry, attachment patterns or cognitive schemas. But this does not allow an understanding of what addiction "is". It does not illuminate how addiction is lived. A phenomenology of addiction reveals that addiction is characterised by an intolerance of pain, a pursuit of pleasure, immediacy, technocratic solutions, alienation, ambiguity and is drenched in deception. These are its individual clinical manifestations, but this is also the way life, in this century, is lived. The addict is thus the ultimate 21st century subject, consuming without end, intolerant of emotion and unable to grasp their own limitations. Rather than embraced, these subjects act as a denied symptom, haunting late capitalism and exposing the vampire-like nature of our culture. As such, these subjects need to be treated not just as individuals who have "gone too far", but as victims of the political agenda shaping our lives. Thus the heart of the book is a description of addiction deepened by existential-phenomenological theory. This description is then used to understand the historical emergence of addiction, its socio-political manifestation and also the crucial issue of how to clinically treat the addict-subject.