Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Transatlantic Modernism traces the intersection of artistic and moral ideas in European and American literary modernism. Rather than reading modernism as a complete rejection of social morality, this perceptive study shows how early twentieth-century writers such as Conrad, Faulkner, Gide, Kafka, Mann and Stein devised new aesthetic techniques to address ethical problems. By focusing on a range of decadent, naturalist, avant-garde and expatriate writers between the 1890s and 1940s, this book reassesses the moral trajectory of fiction on both sides of the Atlantic.The book is divided into four parts - Part I deals with Decadence and Naturalism, Part II with Symbolic Centres of Modernism, Part III with Sexual and Cultural Difference, and Part IV with Modernist Trickery - to discuss how modernist writers forged creative, but sometimes dangerous, links between personal and social morality. The chapters alternate between considering broad literary trends, such as the European avant-garde, American writers in Paris and the modernist picaresque, and the close study of influential texts, includingThe Immoralist, Death in Venice, The Secret Agent, The Sound and the Fury, Amerika and Mephisto. In response to the recent emergence of ethical theory in the humanities and the shifting parameters of national morality in the early twentieth-first century, Halliwell's book provides a fresh and timely analysis of the ways in which transatlantic modernists used fiction as a testing-ground for moral possibility. This new paperback edition contains an updated conclusion which explores modernist continuities in the early twenty-first century, literary responses to September 11 and the shifting parameters of national morality.Key Features: - Offers a fresh look at American and European Modernism- Discusses a wide range of important Modernist writers and texts including Wilde, Wharton, Conrad, Faulkner, Stein, Hemmingway, Kafk