Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the two decades after World War II, a vibrant cultural infrastructure of cineclubs, archives, festivals, and film schools took shape in Latin America through the labor of film enthusiasts who often worked in concert with French and France-based organizations. In promoting the emerging concept and practice of art cinema, these film-related institutions advanced geopolitical and class interests simultaneously in a polarized Cold War climate. Seeking to sharpen viewers' critical faculties as a safeguard against ideological extremes, institutions of film culture lent prestige to Latin America's growing middle classes and capitalized on official and unofficial efforts to boost the circulation of French cinema, enhancing the nation's soft power in the wake of military defeat and occupation. As the first book-length, transnational analysis of postwar Latin American film culture, Transatlantic Cinephilia deepens our understanding of how institutional networks have nurtured alternative and nontheatrical cinemas.