Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Human values occupy a pivotal position in Indian socio-religious cultural tradition.The concept of purusartha has a very great significant in the vedantic setup .It has not been discussed in detail in Indian philosophical systems, though some thinkers interpret only moksa as the highest value of human life. It has been held that in the earliest age there were only acceptance of three-fold human values (purusarthas), i.e. dharma, artha and kama. But, moksa has been added later. The first three- fold human values are known as trivarga and after the addition of moksa, it is caturvarga. Some recent day philosophers like Hiriyanna, P.Nagaraj Rao, Radhakrishnan, Sunder Rajan and Rajendra Prasad have made attempts to present the concept of purusartha at the background of modern perspective, there by locating its relevance in the contemporary socio- cultural set up. Rajendra Prasad and Dayakrishna have rejected moksa as a purusartha. They hold that the category of moksa is added ab-extra. It is a dogma rather than a neat philosophical theory. In the present work, an attempt has been made to present a critical exposition of four human values.