Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study demonstrates Paul Schoenfield's reintroduction of the flute as the lead instrument in klezmer music, diverging from the recent exclusive use of the clarinet. The present study of Schoenfield's blending of klezmer and classical idioms focuses upon his chamber concerto, Klezmer Rondos for Flute, Male Vocalist and Orchestra. This document presents a brief biography of the composer exemplifying Schoenfield's compositional process and the influences on his music. In order to provide the reader with an informed understanding of klezmer style, the history and development of klezmer music is chronicled and the various stylistic elements idiomatic of this traditional music are described. Ultimately, a discussion on the genesis of Klezmer Rondos from the commissioning process through later revisions, as well as a complete analysis of the work, illustrates the composer's use of klezmer modes, ornamentation, and orchestration blended into the classical concerto genre.