Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Tradition and Transformation in a Chinese Family Business

Tradition and Transformation in a Chinese Family Business

Heung-Wah Wong, Karin Ling-Fung Chau
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Family businesses have been an important part of the economy in Hong Kong, Taiwan, Singapore, and in the Chinese diaspora, and, since the reforms, in mainland China itself. Some people have argued that the success of Chinese family businesses occurs because of the special characteristics and approach of such businesses. This book examines the nature of Chinese family business and the key issues involved by exploring in detail the case of a leading Hong Kong jewellery company which was established in the early 1960s and which has grown to become one of the biggest jewellery manufacturers, exporters, and retailers in post-war Hong Kong. The book considers the motivations of Chinese people to set up their own businesses, outlining the strategies adopted, including the strategies for raising capital, and the qualities of successful Chinese entrepreneurs. It discusses the management of the company, including relations between family members, profit sharing and succession planning, and assesses how conflict and crises are coped with and overcome. It charts the evolution of the company, looking at how it has been transformed into a listed corporation. The book concludes by arguing for the importance of studying Chinese family businesses culturally.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
248
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138914841
Verschijningsdatum:
5/12/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
155 mm x 239 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.