• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Trade Marks and Competition Law

Alison Firth, Jonathan Griffiths, Spyros Maniatis, Noam Shemtov
Hardcover | Engels
€ 159,45
+ 318 punten
Pre-order nu, verschijningsdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book provides a critical analysis of the interface between trade mark law and competition law through a combination of practice, doctrine, and policy. The two legal regimes are at opposite ends of the scale, with one promoting monopoly and the other competition; they operate at parallel levels, often without regard for the objectives and regulatory tools of the other. However, an increasing number of cases from the European Union (EU) and beyond cover the intersection of the two regimes.

This book highlights the ways in which the fundamentals of trade mark law are being challenged from a competition law perspective, and how trade mark principles affect the development and application of competition law. It provides a detailed overview of jurisprudence from Europe, the United States, and Australia, adopting a comparative approach.

The book explores three practical areas. Firstly, it considers the jurisprudence on how trade mark law internalizes competition considerations. Secondly, it examines how competition law internalizes trade mark considerations. Thirdly, it looks at the hierarchy of the direct relationship between trade mark law as a set of exclusionary rules that lead to market power on one hand and competition law as a set of rules targeting market power and its abuse on the other. The book then focuses on identifying and 'codifying' the judicial toolkit developed by the courts in all of these, and positions this against a theoretical justificatory background. Finally, it tests the sustainability of the toolkit against the 'competition plus' context and provides an appropriate policy framework for the balancing between trade mark rights and competition rules.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
416
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198728986
Verschijningsdatum:
10/07/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
3 mm x 3 mm
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 318 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
AANGERADEN

Alles voor een vliegende start

op school en op kantoor
AANGERADEN
Tips voor een vliegende start
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.