Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The first longterm appraisal of the photography of Daniel Schwartz.
Daniel Schwartz's photographs explore human activities set against an immense range of political geography and cultural history, touching on such monumental themes as imperial warfare, ancient history, environmental collapse and the vanishing cryosphere. Tracings reveals a body of work that is humanistically motivated and anchored in reality, blurring the divide between photojournalism and art.
Positioning Schwartz's work to date in the wider history of the medium, Tracings draws together themes tackled in five monographs concerned with cultural history, political geography and the environment published by Thames & Hudson between 1986 and 2017. Essays by Beat Wismer, Giovanna Calvenzi and Carolin Emcke examine the ways Schwartz's documentary photography intersects with the arts; look at photographic affinities and methods in Schwartz's work, analysing the narrative of his previous books; and study Schwartz's depiction of the individual at work, and how photographs of human activities are interwoven with photographs of nature.
Tracings is not so much a retrospective as a project tracing and continuing an evolutionary line through all Schwartz's projects to date.