Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Tracey Emin (b. 1963) has long claimed that Edvard Munch (1863–1944) was the artist who had inspired her the most. In her formative years as an artist, it was the expressionism of Munch’s paintings and his uncompromising will to explore the complexity and vulnerability of the human condition that attracted her. This book sheds light on the impact of Munch’s art on Emin’s artistic approach and her expressive repertoire in paintings, sculptures, textiles and neons. It explores the themes of grief, longing and loneliness, especially related to the ageing process and childlessness. This highlights the similarity between the two artists, as well as the difference between a female and male approach to difficult subjects related to the darker side of human existence, which has changed dramatically from the 20th century until today.