Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There are those who believe that modern society's reliance upon law, politics and science to both regulate and emancipate society has reached a crisis point and can no longer provide answers to current social problems. Toward a New Legal Common Sense engages in a series of sociological analyses of law in order to illustrate the need for a profound theoretical reconstruction of the notion of legality based on locality, nationality and globality. In this way the author shows how developments including suprastate organisations such as the European Union and international human rights law can be given their proper place in the sociology of law, and suggests a new set of social structures that might sustain the emancipatory elements that have disappeared from modern society. This 2002 edition, of a title originally published by Routledge (New York), is part of the acclaimed Law in Context Series, whose aim is to develop broad interdisciplinary perspectives on law. Toward a New Legal Common Sense is written for students taking law and globalisation courses, and political science, philosophy and sociology students doing optional subjects.