Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Toward a Gameic World bridges the gap between Japanese popular culture studies and game studies by encouraging a dialogue centered around Japanese-designed video games and social issues. It examines four contemporary Japanese video games in terms of how they engage with some of Japan's biggest social and personal issues, including traumas: natural disasters (Disaster Report), a declining birthrate and aging population (Catherine), nuclear proliferation (Metal Gear Solid V); and youth social withdrawal (The World Ends with You). This book asks what some of the positive benefits are of working through a site of trauma from within a video game, and how games might teach us about Japanese culture and society through new kinds of interactive narratives, different from literature and film. The book proposes four new strategies of engagement with video games to explore the productive tensions that emerge at the boundaries of virtual reality, augmented reality, and gamification in contemporary Japan.