Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Tonneaux à fonds perdus propose une étude comparative des structures langagières dans les écrits de Rabelais et Queneau, à la lumière des concepts du carnavalesque et du tiers-espace. Cette recherche se base sur les théories de Barthes, Derrida et Bakhtine et étudie les niveaux multiples des textes de Rabelais et Queneau en analysant leurs styles, les expressions idiomatiques personnalisées, l'intertextualité et leur réinvention des personnages en tant que signes linguistiques. Les notions de carnavalesque et de tiers-espace permettent de prouver que les deux auteurs offrent un discours à fin-ouverte qui déconstruit ce que nous acceptons en tant que narratologie conventionnelle, en montrant que les caractéristiques de leurs textes participent de l'esprit carnavalesque et s'ouvrent ainsi sur un tiers-espace qui est un commentaire sur la poétique de subversion littéraire.