Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This first comprehensive monograph on the young New York painter Tom McGrath, whom Artforum called "a painter's painter brimming with the desire to push oil paint to the limit of its descriptive potential," features a thorough analysis of his work by the noted art historian Robert Hobbs, in which Hobbs details McGrath's rethinking of traditional landscape painting. McGrath does not idealize the pastoral landscape, which is misaligned with present attitudes toward land use. Instead, he takes a far more objective look at the values such landscape invokes. McGrath accepts changes and ameliorates damage, setting the stage of the contemporary pastoral landscape so that its cracks and fissures are not only represented but are among its key distinguishing features. In addition to focusing on the changing landscape, McGrath's work reflects on the role of cars and highways in recent American culture--a subject that is further explored here in a selection of personal driving anecdotes by McGrath's contemporary, the artist Kevin Zucker.