Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Home Guard was formed in 1940 to fight an uncompromising and essentially suicidal campaign that was to buy a few hours grace for the regular forces to regroup after a German invasion. But the Dad's Army TV series has led to a serious distortion in the perception of the Home Guard and, as Malcolm Atkin reveals in this thought-provoking and meticulously researched book, its image was manipulated from its earliest days.
Using official documents, contemporary histories, stories, artwork and poetry, and comparing these with postwar films and histories, he takes a unique perspective. He explores how the myths of the Home Guard arose and were exploited by official propaganda and the wartime and postwar media. He also shows how the strong sense of gallows-humor amongst its volunteers - which fits in with a long tradition of self-deprecating humor in the British army - was taken out of context and became the basis of the TV series.
To the Last Man strips back the myths and forensically analyzes how the modern perception has evolved. The result is a new, gritty, sometimes shocking, appreciation of the role that the Home Guard was expected to play in the Second World War.