Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The present volume offers an extensive compendium of the late Professor David Rosand's writings on Titian through a collection of essays published between 1971 and 2014. Throughout his illustrious career at Columbia University, Rosand indefatigably investigated the Venetian artist's pictorial intelligence, and much as the continuous conversation of an enduring friendship creates ever new levels of intimacy and understanding, this lifelong engagement resulted in some of the most convincing interpretations of Titian's artworks penned to date. While his scholarship has been extremely influential on Titian studies, Rosand's most significant texts on the artist are chapters in books with a broader subject or papers disseminated in journals and collective volumes. Through a careful selection of essays, curated around Rosand's primary concerns with "Titian the painter and on the affective structures of his art, his technique and mimetic power, on its poetry," this book reconstitutes the many facets of his vision of the artist. The reader is invited to enjoy this volume both as a means to gain deeper insight into the art of Renaissance Venice, and also the shifting priorities in the field of art history in the second half of the twentieth century, which Rosand himself did much to mold. His ground-breaking interrogation of the relationship between making and meaning in Titian's art remains remarkably fresh and will doubtless continue to offer prompts to future generations of scholars. At the same time, his lively and inimitable style means his essays will engage any individual curious about art, its creation, and its connection to literature and society.