Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gianluca Delfino's study is based on the assumption that Wilson Harris' works as a whole show a remarkable unity of thought rooted in their author's complex imagination. As a valuable contribution to Caribbean Literature and Philosophy, Harris' imaginative approach to reality is discussed in relation to the categories of history and time with reference to several novels, from "Palace of The Peacock" to "The Mask of the Beggar", with a special focus on "The Infinite Rehearsal", "Jonestown" and "The Dark Jester", spanning more than forty years of his vast literary production, encompassing critical perspectives ranging from African philosophy to Jungian readings through historiography and anthropology. As a result, the cross-cultural quality of Harris' thought emerges as a healing outcome of the traumatic colonial encounter, bringing together elements of Amerindian, African and European origin in an ongoing dialogue with time, nature, and the psyche. The outcome of an extensive research into Harris' world, Delfino's study stands in the tradition of the late Hena Maes-Jelinek's critical enterprise by expanding philosophical and psychological readings, with the addition of anthropological perspectives that appeal to those who were captured by Harris' intricacy and rescued by Maes-Jelinek's illuminating interpretations. The attempt to reconstruct a unifying frame around Harris' body of work suggests a new way of looking at one of the Caribbean's most controversial authors.