Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Tijd voor bedrijfsethiek

van moreel besef naar normen stellen

V. Baardewijk Jelle
Paperback | Nederlands | Annalen van het Thijmgenootschap
€ 19,90
+ 39 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

De morele verwachtingen ten aanzien van het bedrijfsleven nemen toe. Bedrijven worden geacht duurzamer, inclusiever en meer integer te werken. Maar wat houdt dat precies in?



Deze bundel met bijdragen van wetenschappers en professionals biedt perspectieven op bedrijfsethiek. De eerste hoofdstukken gaan over een stappenplan om morele vraagstukken, bijvoorbeeld omtrent veiligheid op het werk, verantwoord leiderschap en privacy aan de orde te stellen. De andere hoofdstukken gaan over politiek, recht en compliance in relatie tot bedrijfsethiek.



Deze bundel is geschreven voor bedrijven en professionals die meer met ethiek willen doen en is dus ook nuttig voor docenten die inspiratie en voorbeelden zoeken voor hun onderwijs. Daarnaast geeft de bundel een ‘praxeologische’ impuls aan de discussie onder filosofen over de spanning tussen moraal en activisme, dilemma’s en richtlijnen, markt en overheid.



Bedrijfsethiek is essentieel voor het navigeren door morele dilemma’s en het versterken van integriteit binnen organisaties. De bundel benadrukt het belang van een systematische aanpak van ethische vraagstukken, waarbij zowel theoretische inzichten als praktische casuïstiek worden gecombineerd om een diepgaand begrip van morele verantwoordelijkheid in de bedrijfswereld te bevorderen. Het doel is om professionals te inspireren en uit te rusten met de tools en reflecties die nodig zijn om ethisch te handelen in complexe zakelijke omgevingen, en daarmee bij te dragen aan een rechtvaardiger en duurzamer bedrijfsleven.



De bijdragen zijn van Edgar Karssing, Bart Jansen, Ronald Jeurissen, Wim Dubbink, Marloes de Jong, Arnt Mein, Björn Kijl, Geert Vermeulen, Jop Versteegt en Jelle van Baardewijk.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
185
Taal:
Nederlands
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789463015196
Verschijningsdatum:
26/06/2024
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
120 mm x 205 mm
Gewicht:
223 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 39 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.