Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: The Venetian painter Giambattista Tiepolo (1696-1770) was the last court artist of Baroque Europe. Well-known during his lifetime, for example for his ceiling frescoes at Wurzburg Residency his magnificent pictorial worlds mark the turn to the Age of Enlightenment. The author addresses the cultural and historical background of Tiepolo's multifaceted uvre and opens our eyes to its avant-garde tendencies. German description: Der venezianische Maler Giambattista Tiepolo (1696-1770) war der letzte Hofmaler des barocken Europa. Er steht aber zugleich mit seinem vielschichtigen Ouvre an der Zeitenwende zur Aufklarung. Tiepolo war einer der begehrtesten Kunstler bei der Ausmalung von Kirchen, Villen und Palasten wie z. B. dem imposanten Deckenfresko in der Wurzburger Residenz. Das Buch thematisiert sowohl den kunst und mentalitatsgeschichtlichen Kontext der damaligen Zeit im Vorfeld der Franzosischen Revolution wie den asthetischen Reformdiskurs seiner einflussreichen Auftraggeber und Forderer. Mit exemplarischen Analysen der wichtigsten Werkgruppen Tiepolos wie der Villa Cordellina in Vicenza oder dem Palazzo Labio in Venedig eroffnet Alexander Linke eine neue Sicht auf das Innovative in Tiepolos Kunst.