Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Abraham Merritt (1884-1943), who published under the byline A. Merritt, was an American editor and author of works of fantastic fiction. Originally trained in law, he turned to journalism, first as a correspondent, and later as editor. He was assistant editor of The American Weekly from 1912 to 1937 under Morrill Goddard, then its editor until his death. He was a major influence on H. P. Lovecraft, and highly esteemed by his friend and frequent collaborator Hannes Bok. Merritt's stories typically revolve around conventional pulp magazine themes: lost civilizations, hideous monsters, etc. His heroes are gallant Irishmen or Scandinavians, his villains treacherous Germans or Russians and his heroines often virginal, mysterious and scantily clad. What sets Merritt apart from the typical pulp author, however, is his lush, florid prose style and his exhaustive, at times exhausting, penchant for adjective-laden detail. His fondness for micro-description nicely complements the pointillistic style of Bok's illustrations. He wrote Through the Dragon Glass, and The People of the Pit (1917), The Moon Pool (1918), The Metal Monster (1920), and Three Lines of Old French.