Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Thomas Theodor Heine (1867-1948) is recognized as one of Germany's most talented illustrators. His work on the magazines Fliegende Blätter and Simplicissimus is regarded as a perceptive and entertaining comment on the social and political issues which were to form the modern world. Less known are his paintings and writings, which provide an equally perceptive comment on the art world. This study explores Heine's early work as it relates to the exciting artistic atmosphere of fin-de-siècle Munich. A complex intellectual, Heine often used his art for satirical comment. The key to this enigmatic satire is occasionally revealed to us through his autobiographical writings which are equally complex. Particularly insightful is his novel Ich warte auf Wunder (I Wait for Miracles), which the artist wrote while in exile from the Nazi regime in 1941. Throughout this entertaining adventure, a parody of Heine's life emerges through amusing anecdotes. In fact, it is through Heine's literary work that the intent of many previously puzzling paintings and illustrations is revealed to us. This investigation uncovers an artist who was aware of, and fully participated in, Naturalism, Symbolism, and Jugendstil. Often, Heine was at the very forefront of these movements, helping to introduce them to a city struggling to maintain its exuberant artistic environment. Through Heine's genius we are not only introduced to a talented painter and illustrator but also to the radiant art world of Munich at the turn of the century.