Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Thomas Salmon (1647-1706) is remembered today for the fury with which Matthew Locke greeted his first foray into musical writing, the Essay to the Advancement of Musick (1672), and the near-farcical level to which the subsequent pamphlet dispute quickly descended. Salmon proposed a radical reform of musical notation, involving a new set of clefs which he claimed, and Locke denied, would make learning and performing music much easier. The incident has tended to be passed over rather briefly in the scholarly literature, but beneath the unedifying invective employed by Salmon, Locke and their supporters, serious and novel statements were being made about what constituted musical knowledge and what was the proper way to acquire it. This volume is the first published scholarly edition of Salmon's writings on notation, previously available only in microfilm and online facsimiles. A second volume to follow will present Salmon's writings on pitch - previously only available mostly in manuscript.