Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For better or worse, Far from the Madding Crowd was the novel Victorian readers wanted him to write over and over again. One early reviewer was delighted by the pastoral elements: "when the sheep are shorn in the ancient town of Weatherbury, the scene is one that Shakespeare or that Chaucer might have watched." But what Hardy had promised as a quiet story took off in unexpected directions. Bathsheba is not merely tempted to make the wrong choice, but does so, and is only saved from the lifelong consequences of her mistake when a third suitor, Farmer Boldwood, murders the husband who torments her. Rather than a "pastoral tone and idyllic simplicity", noted a critic in the Westminster Review, what marked Far from the Madding Crowd was its "violent sensationalism" marital desertion, illegitimacy, death in childbirth, murder, attempted suicide and insanity. Yet this is not a dark novel. Nearly 30 years after its publication, Hardy wrote that it seemed to him "like the work of a youngish hand, though perhaps there is something in it which I could not have put there had I been older". That "something" has been variously identified as charm, amplitude, richness of incident and humour, or, more broadly, the assurance that despite the sense that deep social and economic changes are imminent, the closing marriage will maintain the community and its traditional order a little longer. If even here, in the last work he was to write from his childhood home in Bockhampton, Hardy could not wholly ignore the darker aspects of rural life, Far from the Madding Crowd remains the warmest and most celebratory of farewells.