Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume is the first fully comprehensive account of film production in the Third World. Although they are usually ignored or marginalized in histories of world cinema," Third World countries now produce well over half of the world's films. Roy Armes sets out initially to place this huge output in a wider context, examining the forces of tradition and colonialism that have shaped the Third World--defined as those countries that have emerged from Western control but have not fully developed their economic potential or rejected the capitalist system in favor of some socialist alternative. He then considers the paradoxes of social structure and cultural life in the post-independence world, where even such basic concepts as "nation," "national culture," and "language" are problematic.
The first experience of cinema for such countries has invariably been that of imported Western films, which created the audience and, in most cases, still dominate the market today. Thus, Third World film makers have had to ssert their identity against formidable outside pressures. The later sections of the book look at their output from a number of angles: in terms of the stages of overall growth and corresponding stages of cinematic development; from the point of view of regional evolution in Asia, Africa, and Latin America; and through a detailed examination of the work of some of the Third World's most striking film innovators.
In addition to charting the broad outlines of filmic developments too little known in Europe and the United States, the book calls into question many of the assumptions that shape conventional film history. It stresse the role of distribution in defining and limiting production, queries simplistic notions of independent "national cinemas," and points to the need to take social and economic factors into account when considering authorship in cinema. Above all, the book celebrates the achievements of a mass of largely unknown film makers who, in difficult circumstances, have distinctively expanded our definitions of the art of cinema.
Roy Armes, who lives in London, has written nine books on film, his most recent being French Cinema. He spent more than three years researching this volume.