Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book aims to redefine the relationship between film and revolution. Starting with Hannah Arendt's thoughts on the American and French Revolution, it argues that, from a theoretical perspective, revolutions can be understood as describing a relationship between time and movement and that ultimately the spectators and not the actors in a revolution decide its outcome. Focusing on the concepts of 'time, ' 'movement, ' and 'spectators, ' this study develops an understanding of film not as a medium of agitation but as a way of thinking that relates to the idea of historicity that opened up with the American and French Revolution, a way of thinking that can expand our very notion of revolution. The book explores this expansion through an analysis of three audiovisual stagings of revolution: Abel Gance's epic on the French Revolution Napoléon, Warren Beatty's essay on the Russian Revolution Reds, and the miniseries John Adams about the American Revolution. The author thereby offers a fresh take on the questions of revolution and historicity from the perspective of film studies.