Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Thinking Critically About Media and Politics

Thinking Critically About Media and Politics

Donald Lazere
Paperback | Engels
€ 49,95
+ 99 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book offers a critical introduction to the media as well as a "self defense" against the "spin" of politicians, advertising, and assorted propagandists. Its interdisciplinary application of principles of critical thinking and argumentative rhetoric can be incorporated into a diverse range of college courses, including communication, journalism, rhetoric, and media criticism.


Lazere offers a basic guide to and critique of the semantic complexities of terms such as liberal, conservative, left, and right, as well as related words like democracy, freedom, capitalism, and socialism. He provides student guides for understanding opposing viewpoints between conservative and liberal polemicists on controversial issues in current politics and media, such as the nation's wealth gap, including the rhetoric of economic arguments and the use and interpretation of statistics. His book offers insights into understanding the positions behind many other well-publicized debates in American society-from women's rights to racial attitudes to the role of government. Lazere provides students with tools for understanding and argumentation, showing how to recognize logical fallacies, verbal slanting, and emotional appeal through connotative language-and how to discern intentions behind political and other advertisements.


In contrast to most textbooks' approach to logical fallacies that assumes they result only from unintentional lapses in reasoning, this book confronts the hard truth that real-life arguments frequently are tainted by deliberate deception. Chapter 3 surveys various influences on political bias in the media, while Chapter 4 examines special pleading, conflicts of interest, invective, smearing, and hype-as propagated by sources like lobbies, public relations agencies, think tanks, advocacy, and political advertising.


Key features of the text:

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
168
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781612052748
Verschijningsdatum:
30/08/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
154 mm x 228 mm
Gewicht:
240 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 99 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.