Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this book, the author assesses the social vision of three western Muslim intellectuals, Seyyed H. Nasr, Bassam Tibi and Tariq Ramadan. He finds that the thoughts of Nasr and his students promote a kind of tradition-based society, which is in harmony with the Divine Law in Islam and a hierarchical structure of society. The thoughts of Tibi advocate the concept of Euro-Islam, which tries to rationalize Islam and renders it a personal religion in the private domain. Finally, the thoughts of Ramadan emphasize a communicative society, in which dialogue between Muslims and non-Muslims on public affairs is crucial. The author tries to understand how these three social orders can complement each other. He compares and contrasts their ideas in order to show that modern Islamic thought is not monolithic but pluralistic, and that they present different social visions for Islam in the West. However, Muslims are often labelled as a minority group and so implicitly excluded from being part of the West: the thoughts of Muslim writers help reflect this problem. The author maintains that these Muslim intellectuals in the West should be fully recognized as western intellectuals.