Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is a concise and accessible introduction to development thinking, contemporary development theory and practice and - a critical analysis of the values that lie behind them. Hettne argues that schools of development thinking should be historically contextualized, not presented as evolving towards a universal theory. The book will present development as an 'essentially contested concept', that has meant a number of things at various times to different people in different places. Focusing on historical discourses from the initial colonial encounters through to the modern day, Hettne draws the connections between the enlightenment belief in 'progress' through to the more recent focus on the Millennium Development Goals. The first volume in the 'Development Matters' series this book provides the key frame for the series as a whole, enabling readers to locate texts on themes such as environmental justice, technology and development learning within a broader historical, conceptual and political context than the immediate policy and output needs of neoliberalism.