Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There Are No Such Things as Theories considers the fundamental question: what is a scientific theory? It presents a range of options - from theories are sets of propositions, to theories are families of models, abstract artefacts, or fictions - and highlights the various problems they all face. In so doing it draws multiple comparisons between theories and artworks: on the one hand, theories are like certain kinds of paintings with regard to their representational capacity; on the other, they are like musical works in that they can be multiply presented. An alternative answer to the question is then offered, drawing on the metaphysics of musical works: there are no such things as theories. Nevertheless, we can still talk about them, since that talk is made true by the various practices that scientists engage in. The implications of this form of eliminativism for the realism debate is then discussed and it is concluded that this may offer a more flexible framework in which we can understand both the history and the philosophy of science in general.