Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Therapeuten werkzaam in een instelling of eigen praktijk binnen de kinder- en jeugdpsychiatrie kunnen met dit draaiboek een groepstraining opzetten voor kinderen met ADHD van het overwegend onoplettende beeld aangeduid als ADD.
Bij de training hoort het Werkboek ADD-groep en het verhalende kinderboek ADDaisy voor meisjes en ADDavid voor jongens. Deelnemers aan de groep horen deze boeken aan te schaffen en mee te nemen naar elke bijeenkomst.
In het draaiboek voor de groepstraining is iedere stap uitvoerig en volledig beschreven en bevat voorbeelden van ouderbrieven en -uitleg, vragenlijsten, diploma, diverse kaartjes en ophangposters die te downloaden zijn voor gebruik in de groep. Klik voor de downloads op de button Extra materiaal, rechts op deze pagina, en voer de code in van pagina 4 in het boek.
De training bestaat uit vijf bijeenkomsten van elke 1,5 uur voor maximaal 7 kinderen, van 8 tot 12 jaar en wordt gegeven door twee trainers.
Doel van de bijeenkomsten is de kennis over ADD van de kinderen te vergroten (psycho-educatie). Een ander belangrijk aspect is het kunnen delen van hun ervaringen met andere kinderen. Er wordt geoefend met positief denken en gewerkt met zowel een individueel als groepsbeloningssysteem.