Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Many twentieth and twenty-first century composers have written music with rhythmic structures that must be understood through a framework distinct from even, periodic meter, which has been a salient musical feature of Western classical music for centuries. This Element's analytical system outlines structure and phrasing in sections of music without even perceptible meter. Instead of entrainment to meter, Bryan Hayslett theorizes that listeners perceive rhythm in similar ways to how they perceive the rhythm of language. With gesture as the smallest organizational grouping unit, his analytical system combines Fred Lerdahl and Ray Jackendoff's generative theory of tonal music with Bruce Hayes's metrical stress theory from linguistics. The listener perceives the shape of a gesture according to the structure of its constituents, and larger-level phrasing is perceived through the hierarchical relationship of gestures. After developing a set of rules, the author provides analyses that outline temporal structure according to perceptual prominence.