Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
The present study aimed at finding the possible difference between the performance of two different groups of bilinguals (dominant bilinguals and balanced bilinguals/biliterates) compared with regard to their performance on two sets of skills i.e. BICS (Basic Interpersonal Communicative Skill) and CALP(Cognitive Academic Language Proficiency). The study also aimed at finding out the possible interdependence of these skills according to the theory of Common Underlying Proficiency, proposed by Cummins (1979). It was hypothesized that different types of bilinguals perform the same on tests of reading as a CALP skill and speaking as a BICS skill. A total number of 96 senior EFL students from the universities of Kurdistan, Iran, and Salahaddin, Iraq, were included in the study. Fifty two (28female, 24male) were biliterate Kurdish-Arabic students from Salahaddin University in Kurdistan, Iraq. The other 44 (12 female, 32 male) were Kurdish-Persian bilingual students of English from Kurdistan University in Kurdistan, Iran. The age range of the subjects was 21-24. Language typology, age, language background, and gender were kept constant.