Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La scolastique tardive, au debut du XVIIe siecle, est le theatre d'un debat sur la definition du signe, qui se traduit par la division entre signum formale et signum instrumentale. Le premier est l'echo de la tendance medievale a comprendre les concepts comme des signes. Le second correspond a une definition qui remonte a Augustin, selon laquelle le signe est une chose sensible qui doit etre connue pour porter a la connaissance de quelque chose d'autre. Se demarquant de la voie qui avait fait de la seule Logique de Port-Royal le paradigme de la pensee semiotique de l'Age classique, cet ouvrage montre, a partir de ce debat scolastique, que le XVIIe siecle se caracterise globalement par une translatio, visible notamment chez Bayle, Gassendi et Hobbes, d'un modele linguistico-psychologique a une semiotique emblematique d'une mutation de la logique desormais ordonnee vers l'epistemologie.