Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Expliquer en quoi consiste la pedagogie, essayer de rendre compte de son mode d'existence et de ses mecanismes, examiner en quoi et a quelles conditions elle peut se presenter sous la forme de textes theoriques, tel serait le propos de cet ouvrage. Dans une premiere partie, il resitue les questions que la pedagogie souleve a l'interieur de la philosophie de l'education et rappelle les travaux menes sur la question (O. Reboul, N. Charbonnel, D. Hameline) puis il definit les cadres conceptuel et methodologique a partir desquels la question des theories pedagogiques sera envisagee. L'hypothese est d'aborder la pedagogie dans l'immanence des ensembles discursifs auxquels elle n'a cesse de donner lieu au cours de son histoire; c'est en effet dans la forme de ses discours (plus que dans ses actions) qu'elle laisse apparaitre ses caracteres propres: statut et articulation entre ses enonces; organisation et fonctionnalite de ses niveaux de rationalisation; specificite de ses constructions theoriques. Dans une seconde partie, procedant par etude de cas, empruntes a l'histoire de la pedagogie entre le XVIIe et le XXe siecle, l'auteur etudie les modes de theorisation rencontres chez Comenius, Diderot, Compayre, Durkheim, Dewey, Freinet. La conclusion propose un cadre theorique susceptible de clarifier la question des theorisations pedagogiques.