Door geplande werkzaamheden is de Vivlio Cloud niet toegankelijk tussen 00.00 en 05.00 uur op dinsdag 9 juli. E-books die je gedurende die periode aankoopt, worden nadien geactiveerd.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Didactiek
  5. Théories pédagogiques, recherches épistémologiques

Théories pédagogiques, recherches épistémologiques

Alain Vergnioux
Paperback | Frans | Philosophie de L'Education
€ 21,00
+ 42 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Expliquer en quoi consiste la pedagogie, essayer de rendre compte de son mode d'existence et de ses mecanismes, examiner en quoi et a quelles conditions elle peut se presenter sous la forme de textes theoriques, tel serait le propos de cet ouvrage. Dans une premiere partie, il resitue les questions que la pedagogie souleve a l'interieur de la philosophie de l'education et rappelle les travaux menes sur la question (O. Reboul, N. Charbonnel, D. Hameline) puis il definit les cadres conceptuel et methodologique a partir desquels la question des theories pedagogiques sera envisagee. L'hypothese est d'aborder la pedagogie dans l'immanence des ensembles discursifs auxquels elle n'a cesse de donner lieu au cours de son histoire; c'est en effet dans la forme de ses discours (plus que dans ses actions) qu'elle laisse apparaitre ses caracteres propres: statut et articulation entre ses enonces; organisation et fonctionnalite de ses niveaux de rationalisation; specificite de ses constructions theoriques. Dans une seconde partie, procedant par etude de cas, empruntes a l'histoire de la pedagogie entre le XVIIe et le XXe siecle, l'auteur etudie les modes de theorisation rencontres chez Comenius, Diderot, Compayre, Durkheim, Dewey, Freinet. La conclusion propose un cadre theorique susceptible de clarifier la question des theorisations pedagogiques.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
159
Taal:
Frans
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9782711621651
Verschijningsdatum:
9/02/2009
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 220 mm
Gewicht:
160 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 42 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.