Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Didactiek
  5. Theoretical Perspectives on Student Success: Understanding the Contributions of the Disciplines

Theoretical Perspectives on Student Success: Understanding the Contributions of the Disciplines

Ashe Higher Education Report, Volume 34, Number 1

Aehe
Paperback | Engels | ASHE Higher Education Reports | nr. 34
€ 30,95
+ 61 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Drawing on a review of theory, methods, and the substantive focus of student success research in four disciplines, this report proposes a conceptual model to guide policymakers, practitioners, and researchers in their efforts to close well-documented gaps in student success. The model proposes that student success is determined by four layers of context: the students' internal context, the family context, the school context, and the broader social, economic, and policy context.

The model also assumes that

  1. student success is a longitudinal process
  2. multiple theoretical approaches inform understanding of student success
  3. student success is shaped by multiple levels of context
  4. the relative contribution of different disciplinary and area perspectives to understanding student success varies
  5. multiple methodological approaches contribute to knowledge of student success
  6. student success processes vary across groups.

The monograph offers several implications of the model for policymakers and practitioners as well as researchers.

This is the first issue in the 34th volume of the Jossey-Bass series ASHE Higher Education Report. Each monograph in the series is the definitive analysis of a tough higher education problem, based on thorough research of pertinent literature and institutional experiences. Topics are identified by a national survey. Noted practitioners and scholars are then commissioned to write the reports, with experts providing critical reviews of each manuscript before publication.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
87
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 34

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780470410783
Verschijningsdatum:
1/07/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
147 mm x 224 mm
Gewicht:
181 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 61 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.