Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Thtre, caf-concert, music-hall hier, cinma, tlvision, internet aujourdhui : le spectacle est le propre des socits ouvertes lge dmocratique. Cest travers lui que nous mettons en scne nos passions, nos plaisirs, nos humeurs, nos soifs dailleurs et dautrement. Tout commence avec le thtre, dont Paris est la capitale entre 1860 et 1914, lpoque o la scne est le principal divertissement des milieux urbains, au moment aussi o, dans toute lEurope, se mettent en place les structures de la libre entreprise culturelle. Paris, Berlin, Londres et Vienne : lapproche comparative du monde des auteurs, des directeurs de thtre, des actrices, des acteurs, des publics fait ici merveille. Car si la logique luvre est partout la mme, chaque reprsentation, dans chacune des quatre capitales, met en mouvement une culture et une socit propres socit fictive sur scne, socit relle dans la salle et aprs le spectacle. Pourquoi le succs, pourquoi le scandale, pourquoi lindiffrence, pourquoi loubli ? Telles sont quelques-unes des questions vives quclaire cette tude magistrale, aussi instructive pour comprendre le monde dhier que celui daujourdhui.