Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La mimésis s'offre comme un jeu symbolique et pratique dans une adéquation de la scène au monde en tant que projet, vérité ou leurre. Le théâtre y est pensé comme « poiesis » - on revient à la poétique originaire (Aristote), à la poésie mélique et à la choralité (Platon), à Dionysos-Bacchantes (Euripide), dans une phase marquée par le « positif ». On s'attachera ensuite à la liaison du texte et du réel dans le «paradigme du négatif» quand il scandera le passage du théâtre-monde au théâtre-théâtre, avec le retour à un cadre autoréflexif.