Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Despite arguements of modernisation within the Ottoman-Turkish society in terms of import or imitation of Western models, this study aims to disclose the inner dynamics of a rich and diverse milieu that created its unique hybrid cultural forms through the scenic arts.In the 19th century Armenians pioneered with melodramas necessitating the presence of female impersonators; Armenian women thus went onstage with patriotic motives. Among the two heroes of the Turkish Republic period are Nazim Hikmet, the most prolific butseverely censured Turkish dramatist and Muhsin Ertugrul, who founded the subsidised theatres of Istanbul and Ankara. The last phase of modernism arrived in the sixties with a social awakening towards the conditions of the rural society ... Ankara became the seat of "popular" theater after the founding of Ankara Art Theatre, 1961. Mehmet Ulusoy's work in France in the 1970-1980's crowned the final synthesis.