Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the center of Petrarch's vision, announcing a new way of seeing the world, was the individual, a sense of the self that would one day become the center of modernity as well. This self, however, seemed to be fragmented in Petrarch's work, divided among the worlds of philosophy, faith, and love of the classics, politics, art, and religion, of Italy, France, Greece, and Rome. In recent decades scholars have explored each of these worlds in depth. In this work, Giuseppe Mazzotta shows for the first time how all these fragmentary explorations relate to each other, how these separate worlds are part of a common vision. Written in a clear and passionate style, The Worlds of Petrarch takes us into the politics of culture, the poetic imagination, into history and ethics, art and music, rhetoric and theology. With this encyclopedic strategy, Mazzotta is able to demonstrate that the self for Petrarch is not a unified whole but a unity of parts, and, at the same time, that culture emerges not from a consensus but from a conflict of ideas produced by opposition and dark passion. These conflicts, intrinsic to Petrarch's style of thought, lead Mazzotta to a powerful rethinking of the concepts of "fragments" and "unity" and, finally, to a new understanding of the relationship between them.