• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The World's First Railway System

Enterprise, Competition, and Regulation on the Railway Network in Victorian Britain

Mark Casson
Hardcover | Engels
€ 217,95
+ 435 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The British railway network was a monument to Victorian private enterprise. Its masterpieces of civil engineering were emulated around the world. But its performance was controversial: praised for promoting a high density of lines, it was also criticised for wasteful duplication of routes.

This is the first history of the British railway system written from a modern economic perspective. It uses conterfactual analysis to construct an alternaive network to represent the most efficient alternative rail network that could have been constructed given what was known at the time - the first time this has been done. It reveals how weaknesses in regulation and defects in government policy resulted in enormous inefficiency in the Victorian system that Britain lives with today.

British railway companies developed into powerful regional monopolies, which then contested each other's territories. When denied access to existing lines in rival territories, they built duplicate lines instead. Plans for an integrated national system, sponsored by William Gladstone, were blocked by Members of Parliament because of a perceived conflict with the local interests they represented. Each town wanted more railways than its neighbours, and so too many lines were built. The costs of these surplus lines led ultimately to higher fares and freight charges, which impaired the performance of the economy.

The book will be the definitive source of reference for those interested in the economic history of the British railway system. It makes use of a major new historical source, deposited railway plans, integrates transport and local history through its regional analysis of the railway system, and provides a comprehensive, classified bibliography.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
558
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780199213979
Verschijningsdatum:
9/11/2009
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 234 mm
Gewicht:
1065 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 435 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.