Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the last decade of Dryden's life, he brought four new works before the theatre-going public: a dramatic opera, a tragedy, a tragicomedy, and a number of appendages to an old comedy by John Fletcher, which was revived partly so that Dryden might have the author's third-night profits. He died that night, but his family received the money. The dramatic opera, King Arthur, benefited from a fine score by Henry Purcell and has remained in the operatic repertoire to this day. Cleomenes, the tragedy, was banned until Dryden was able to convince Queen Mary that it did not reflect any seditious sympathy with the exiled James II, after which it was successful. The fate of Love Triumphant, the tragicomedy, was different; possibly because of a growing swell of moral reform, the play was universally damned, even though its themes of incest and miscellaneous fornication had never brought rejection to Dryden in the past. The Secular Masque, Dryden's principal contribution to The Pilgrim by Fletcher, had undistinguished music, but its lively verse and broad review of the previous century kept the piece on the stage for the next fifty years, and in anthologies up to the present.