Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Wizard of Washington

Emil Hurja, Franklin Roosevelt, and the Birth of Public Opinion Polling

M Holli
Hardcover | Engels | World of the Roosevelts
€ 83,95
+ 167 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Historians have tended to point to John F. Kennedy's 1960 bid for the presidency as the first time a candidate relied extensively on public opinion polls to drive a campaign. Polling has come to define American politics, and is perhaps most clearly embodied in Bill Clinton, the post poll-driven president in history. Melvin G. Holli dismisses this notion, however, and reveals that presidential reliance on public opinion polls dates back to the New Deal Era, when Franklin Roosevelt employed a first-generation Finnish-American named Emil Hurja to conduct polls for this 1932 and 1936 presidential campaigns. Holli shows us how Hurja convinced the Democratic National Committee to allow him to apply the new science of polling FDR's presidential campaign of 1932. Roosevelt's triumph at the polls in that year and again in 1936, as well as the spectacular 1934 Democratic mid-term congressional victory was legendary. Holli restores Hurja to his rightful place in American history and politics, showing us that the Washington press corps were right on target when they dubbed Hurja the 'Wizard of Washington'.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
164
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780312293956
Verschijningsdatum:
28/03/2002
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
147 mm x 217 mm
Gewicht:
326 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.