Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What does it mean to love a landscape? Why do certain authors have a predilection for specific landscapes? Why might one be fascinated by a landscape in which one would never wish to live? How does the lay of the land fashion the form of the poem? How does the wind infuse the breath? In The Wind and the Source, Allen S. Weiss explores the role of a significant yet elusive feature of the French landscape in literature, philosophy, and art: the legendary, mysterious, monolithic Mont Ventoux. This is not a book about picturesque, touristic Provence, but about the manifestation of an extreme limit of the imagination that happens to have Provence as its site, as its fantasyland. Weiss is concerned with the vicissitudes of the desire to write about a landscape, the desire to write in a landscape, and perhaps most curiously, the desire to write against a landscape. This is a book about love of the landscape, and abstraction from it; it is an account of how a mountain became a myth, and how an aesthetic and literary study became a metaphysical quest.