Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The study of the cattle-horned initiation masks of southern Senegal and the Gambia innovatively weaves together art history, history, and cultural anthropology to give a detailed view of Casamance cultures, as they have interacted and changed over the past two centuries. Based on seven field trips to West Africa and fifteen years of research in colonial archives and in museum collections from Dakar to Leipzig, Professor Mark's work presents a subtle interpretation of Casamance horned masquerades, their complex ritual symbolism, and the metaphysical concepts to which they allude. (The masks protect against the power of the kussay, or "sorcerers".) In tracing the cultural interaction and changing identity of the peoples of the Casamance, the author convincingly argues for a new and dynamic approach to art and ethnic identity. Culture should be seen, not as a fixed entity, but as a continuing process. This dynamic model reflects the long history of interaction between Manding and Diola and between Muslim and non-Muslim, a process that has resulted in the creation of hybrid masking forms.