Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mirages have long astonished travelers of the sea and beguiled thirsty desert voyagers. Traditional Chinese and Japanese poetry and art depict the above-horizon, superior mirage, or fata morgana, as exhalations of clam-monsters. Indian sources relate mirages to the "thirst of gazelles," a metaphor for the futility of desire. Starting in the late eighteenth century, mirages became a symbol in the West of Oriental despotism--a negative, but also enchanted, emblem. But the mirage motif is rarely simply condemnatory. More often, our obsession with mirages conveys a sense of escape, of fascination, of a desire to be deceived. The Waterless Sea is the first book devoted to the theories and history of mirages. Christopher Pinney navigates a sinuous pathway through a mysterious and evanescent terrain, showing how mirages have impacted politics, culture, science, and religion--and how we can continue to learn from their sublimity.