Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Vorticism was a brief-lived but explosive art movement that emerged in London on the eve of the First World War. Its adherents were determined to break decisively with the art of the past and express the dynamism of the modern world. Vorticism swiftly forged its own identity, helped by Wyndham Lewis's radical and influential journal Blast. Vorticist painting was characterised by zig-zagging diagonal forms that were fully abstract yet still displayed a sense of three-dimensional space. Vorticist ideas were also applied to sculpture, woodcuts and photography. Artists associated with the movement included Lewis, David Bomberg, Jacob Epstein, Frederick Etchells, Henri Gaudier-Brzeska and Edward Wadsworth. Extensively illustrated, and published to accompany a major touring exhibition, this book provides a thorough account of Vorticism, its origins and its impact on both sides of the Atlantic.