Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Visibility of the Image

History and Perspectives of Formal Aesthetics

Lambert Wiesing
Hardcover | Engels
€ 296,95
+ 593 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Now available in English for the first time, The Visibility of the Image explores the development of an influential aesthetic tradition through the work of six figures. Analysing their contribution to the progress of formal aesthetics, from its origins in Germany in the 1880s to semiotic interpretations in America a century later, the six chapters cover:

Robert Zimmermann (1824-1898), the first to separate aesthetics and metaphysics and approach aesthetics along the lines of formal logic, providing a purely syntactic way of using signs, regardless of objective content;
Alois Riegl (1858-1905), who went on to further develop aesthetics on the model of formal logic, creating a theory of style in response to Zimmermann's call for an aesthetics oriented toward formal logic;
Heinrich Wölfflin (1864-1945), who represents a step toward an understanding of consciousness by using pictures as cognitive tools;
Konrad Fiedler (1841-1895), the Saxon philosopher who considered the possibility that some kinds of images are made and viewed not for what they show, but for their visibility's sake alone;
Maurice Merleau-Ponty (1908-1961), responsible for taking up the connections between the problems of reducing the range of potential meanings and contexts of a given image down to just the picture surface;
Charles William Morris (1901-1979), who set out to establish whether a picture with no objective reference, such as an abstract painting, still counts as a sign, and if so, in what sense.

Bringing these thinkers together and interlinking their ideas, Lambert Wiesing presents an engaging history of formal aesthetics, while reconstructing the philosophical foundations for the appearance of new image forms in the 20th century, including the video-clip, abstract collage, digital simulation and virtual reality. Using this original approach, The Visibility of the Image introduces the rise of modern image theory and provides a valuable account of our engagement with pictures in the 21st century.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
280
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781474232647
Verschijningsdatum:
22/09/2016
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
566 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 593 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.