Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The subject of Christ's sacrifice on the Cross has mainly been treated in the context of general discussions of Atonement theory. This is inevitable, but when it occurs, his sacrifice tends to be confused with theories of substitution, satisfaction, and propitiation, in which case its nature is understood according to 'a priori' assumptions concerning the proper rationale of sacrifice. The result of this situation is that, according to their own convictions, historians of the Doctrine of the Atonement have either tended to accept sacrificial language in the Greek Fathers as evidence of the presence of the later Western theory of atonement, at any rate, in germ; or they have dismissed it as no more than the use of traditional Christian expressions which do not represent the real Doctrine held by the authors with whom we are concerned. In addition to this, the treatment of sacrificial language as one of the modes of expressing Atonement has meant that, in modern studies, the subject of Christ's sacrifice has been divorced from consideration of the sacrificial worship and service of the Church.... The aim of this study is to try to correct the balance, to emphasize the importance and diversity of sacrificial concepts in the theology and life of the early Eastern Church, and so to throw light on the usually confused treatment, not only of Christ's atoning death, but also of the sacrifice of the Eucharist. from the Introduction