Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the era of pandemics, digitalization, mass migration and precarious ecology, the idea of what it means to live as a bodily creature is more important than ever. Descriptions of the body in religion and philosophy have sought to integrate the sources of Spirit and Matter into a comprehensive framework of embodiment. But what is the status of this paradigm today? In thinking humanity as a unified being of bodily perception, are there not dimensions of corporeal existence that remain constitutively 'unthought', and what are the implications of this insight for religion, politics, and ethics? What is one to make of the body if it is not simply a canvas for meaning, but rather a transgressionary medium made up of diverse forces and affects? What kinds of tensions are involved in the body's materiality and exposed existence to all forms of 'the natural'? What is now the role and limits of 'touch' within our intersubjective social existence? Do we perhaps need to retain the centrality of the 'lived-body' concept as a 'carrier of meaning', or does the weight of the body's material existence force us to abandon it? In this volume various authors have collected responses to these questions to 'think' the Unthinkable Body both together with, and beyond, embodied reason.