Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Richard Robbins' The Untested Hand is the kind of book in which birds at a window feeder are seen as "changing all the indoor lives to sky." That is to say, this collection of poems investigates, celebrates, and practices transformation, particularly that of the quotidian into the marvelous, as if any day were the first. In "The Answering Machine," for example, the eponymous device, which a lesser poet would treat with smug jokiness, here serves to carry an astonishing weight of pathos, a poetic achievement compounded by expressiveness simultaneously naked and eloquent. In fact, the language throughout the book is consistently arresting, never glib; Robbins seems incapable of a vulgar gesture. When he says of a cliff wall painted by aboriginals, "the paint made our blood move again," he could be speaking of the effects of his own poems. Indeed, his work, which ranges widely through time and space, resonates with heroic landscapes and those who have peopled them: the American West figures here as both literal place and myth. Such scale tests a writer, and Robbins matches it with a compelling voice at times seemingly less personal than prophetic, that of one who holds together Blakean contraries--those "indoor lives" both disappearing and expanding--by the sheer strength of his vision, which includes the apocalyptic. As a serious poet, Robbins also tests his readers, challenging them to learn, through his poems, a "way of walking, / flying, and drowning all at once."--Philip Dacey, author of The New York Postcard Sonnets: A Midwesterner Moves to Manhattan