Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
The claims made for television when it was a fledgling industry in the early 1950s have virtually all proven false. TV was to be the great entertainer-educator, an electronic marvel that could reach into the lives of millions and, over time, elevate their tastes and sensibilities. As we now know, of course, the entertainment component of this equation has so thoroughly dominated every aspect of TV and the mass media that most everything has been reduced to simple, slick, and powerful images. As Fred Friendly once remarked, "commercial television makes so much money doing its worst, it can't afford to do its best." This is the state of things in America on the eve of the twenty-first century. And as Ian I. Mitroff and Warren Bennis show in this fascinating and profoundly disturbing book, the situation only promises to get worse. Already, newspapers and magazines such as USA Today and Business Week have adopted a sort of television look, helping to blur the line between reality and fantasy that the authors believe is a frightening hallmark of contemporary life. Surveys show that up to 50% of those who watch crime re-enactment programs such as "Rescue 911" believe they are witnessing "the real thing." And consider, for example, the prospect of "virtual reality," where people can place themselves "inside" TV; in the not so distant future, the authors suggest, consenting adults will be able to slip into undergarments lined with sensors and miniature actuators and, while whispering endearments, enjoy "sex" over the phone. What becomes clear as we read The Unreality Industry is that the deliberate creation of unreality is one of the most pivotal social forces shaping our time. Mitroff and Bennis explore in detail the pervasive and dangerous effects of television on American culture, arguing that we have fallen victim to the invented unrealities passed on through the mass media. Focusing on TV as the major culprit of a problem that threatens to spiral out of control, they point to specific issues such as the selection of political candidates, celebrity worship, and the choice by political and business leaders to offer the public pleasing visual images rather than real solutions to a variety of economic and social problems. The authors present a number of suggestions for corrective action, among them an impassioned plea for the uncommercialization of the television news, programs which continue to resemble more and more the satirical "game show" version of the news in the movie Network. The only book to address what is perhaps the most pressing social issue of our time, The Unreality Industry should be required reading for anyone concerned with the extent to which the "American Dream" has become just that.